Mevsim Salata

Bol yeşillikli ve sağlıklı bir salata olan mevsim salatası, bir çok yemeğin yanına yakışır. Malzemelere geçmeden önce şimdiden afiyet olsun!

Mevsim Salata Malzemeleri
Mevsim Salata Malzemeleri

Mevsim Salata İçin Malzemeler

  • Göbek Marul: ½ adet
  • Mor Lahana: ½ adet
  • Havuç: 1 adet büyük
  • Maydanoz : 6-7 dal
  • Roka: ½ demet
  • Zeytinyağı : 1 yemek kaşığı
  • Tuz: 1 çay kaşığı
  • Limon suyu: 1 yemek kaşığı
  • Sirke: 1 yemek kaşığı

Mevsim Salatanın Yapılışı

Öncelikle sirkeli suda tüm sebzeleri önce bekletip (10 dakika), sonra iyi şekilde yıkayın. Mor lahanayı julyen kesim doğrayın. Büyükçe bir havucu rendenin geniş bıçaklı kısmı ile rendeleyin. Lahana ve havucu tuz ile birlikte birkaç dakika yoğurun. Marulu julyen, maydanozu ise ince ince doğrayarak kaba ekleyiniz. Rokayı da eşit ölçülerde doğrayın. Tüm malzemeleri bir miktar karıştırın ve sosları ilave edin.

Mevsim Salata Nasıl Yapılır?
Mevsim Salata Nasıl Yapılır?

Dikkat Edilmesi Gereken Püf Noktalar

  • Malzemeleri tahta kaşık kullanarak karıştırır ve bambu doğrama tahtası ile doğrar iseniz, vitaminlerini kaybetmezler.
  • Malzemeleri çok uzun süre karıştırarak sularının çıkmasına ve pörsümesine sebep olmayınız.
  • Sosları servis anına yakın bir anda eklerseniz malzemeleriniz diriliğini kaybetmez.
EWs Bambu Kesme Tahtası
EWs Bambu Kesme Tahtası

Mevsim Salata İçin Öneriler

Salatanızı zeytin, birkaç dal maydanoz, mısır taneleri veya çeri domatesi ile süsleyebilirsiniz.

Tercihe bağlı olarak sirke yerine nar ekşisi veya 1-2 yemek kaşığı portakal suyu kullanabilirsiniz.

Mevsim salatasını haşlanmış Meksika fasulyesi, barbunya ve peynir ile zenginleştirerek diyet bir öğün olarak da değerlendirebilirsiniz.

Salatanıza ceviz ve peynir eklediyseniz, çok fazla zeytinyağı eklememeniz kalori kontrolü açısından önerilmektedir.

Sofraların Vazgeçilmezi: Mevsim Salata

Mevsim salatası yemeğin yanında şişkinliğin önüne geçiyor. Hem et, hem balık hem de bakliyat yemekleri ile uyum sağlıyor. Mevsim salatanın bir numaralı malzemesi olan marul, içerdiği antioksidan ile kalp krizi riskine karşı savaşıyor. Ayrıca içinde bulunan folik asit, C vitamini ile oldukça sağlıklı bir tercihtir. Mevsim salatasında bulunan renkli sebzeler hem kilo vermeyi kolaylaştırıyor hem de vücudun sıkı görünüm kazanmasına yardım ediyor. C,A,K ve P vitaminleri ve çok çeşitli mineralleri içeren roka ise, zengin içeriği sebebiyle mevsim salatada kullanılması gereken bir sebzedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*